Telenor-kunder utsatt for e-postsvindel

Advarer mot ny svindel e-post.

  • Geir Amundsen
    Geir Amundsen
    Journalist
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fire år gammel

«Kjære kunde. Vi la merke til at du har betalt regningen to ganger.» Slik lyder det i e-posten som nå spammes ut og som gir seg ut for å være fra Telenor. Det er den ikke.

— Nei, dette er rent lureri og en klassisk phishing-forsøk hvor svindlere forsøker å få tak person- og kontoopplysninger. Sikkerhetssenteret vårt jobber nå med å prøve å finne avsenderen og stenge den ned, sier informasjonssjef i Telenor Per A. Mehling.

Han forteller at man foreløpig ikke vet noe om omfanget, men oppfordrer alle til å være varsomme og skeptiske til denne typen svindel e-post.

— Vi ser at svindlerne stadig prøver seg med nye varianter, men Telenor hadde aldri sendt ut en e-post henvendelse der vi ber om personopplysninger på denne måten.

Har du tips om denne saken? Send oss en e-post!

Har du fått med deg disse sakene?

Les også

  1. Apple vil ikke hjelpe FBI

  2. Mener kjente norske apper snoker for mye

  3. Lanserer 3D-printer for barn

  4. Hvilken skylagringstjeneste er best?

  5. Danske myndigheter vil overvåke alle nettsider som folk i Danmark besøker

  6. Er Sonos fortsatt kongen på multiroms-haugen?

Publisert:
  1. Forbrukerrettigheter
  2. Internett

Mest lest akkurat nå

  1. Da Tomas (14) landet i denne hoppe­gropen, ble han lam fra halsen og ned

  2. Denne gaven tar helt av: – Dette er all time high. Vi har aldri sett slike tall

  3. Farse har blitt Jærens mest populære lunsjrett

  4. Go-Ahead kutter avganger på Jær­banen allerede fra fredag

  5. Stygge skader overskygget solid Oilers-seier: - Det er sånt som ikke skal skje

  6. Naboklager førte ikke frem. Omstridt Hundvåg-hus godkjent