Kristen-TV får gebyr for markedsføring av «virushemmende» kosttilskudd

Forbrukertilsynet har ilagt Visjon TV og Webshop et gebyr på 250.000 kroner for markedsføring av et kosttilskudd som angivelig skal være virushemmende.

Jan Hanvold er styreleder i i TV Visjon Norge, som eier Visjon TV og Webshop. Her er han fotografert under et debattmøte i 2017.
  • NTB
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over to år gammel

Ifølge Vårt Land ble vedtaket gjort denne uka.

– Vurderingen vår av saken er den samme før: Visjon TV og Webshops markedsføring av kosttilskuddet Chaga er villedende og aggressiv, sier juridisk direktør Frode Elton Haug i Forbrukertilsynet.

I forrige måned ble Visjon TV og Webshop, som er heleid av TV Visjon Norge, varslet om at selskapet kunne bli bøtelagt for en markedsføring som tilsynet mener «utnytter befolkningens frykt for å bli smittet av koronaviruset».

Fristen til å klage vedtaket inn for Markedsrådet er tre uker. Vårt Land har ikke lyktes i å få en kommentar fra Jan Hanvold, som er pastor og styreleder i TV Visjon Norge.

Publisert:
  1. Markedsføring
  2. Webshop
  3. Vårt Land

Mest lest akkurat nå

  1. Overskridelser skaper trøbbel for byggingen av det nye sykehuset: – Dette er ikke en veldig kjekk dag

  2. Stor­skole på denne tomta det beste for bydelen

  3. Kafe i Solakrossen stenger dørene

  4. Dette har Norge verdens nest høy­este døde­lig­het av

  5. Mystisk leverbetennelse sprer seg blant barn

  6. «Heading i stolpen»