Kristen-TV får gebyr for markedsføring av «virushemmende» kosttilskudd

Forbrukertilsynet har ilagt Visjon TV og Webshop et gebyr på 250.000 kroner for markedsføring av et kosttilskudd som angivelig skal være virushemmende.

Jan Hanvold er styreleder i i TV Visjon Norge, som eier Visjon TV og Webshop. Her er han fotografert under et debattmøte i 2017.
  • NTB
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over ett år gammel

Ifølge Vårt Land ble vedtaket gjort denne uka.

– Vurderingen vår av saken er den samme før: Visjon TV og Webshops markedsføring av kosttilskuddet Chaga er villedende og aggressiv, sier juridisk direktør Frode Elton Haug i Forbrukertilsynet.

I forrige måned ble Visjon TV og Webshop, som er heleid av TV Visjon Norge, varslet om at selskapet kunne bli bøtelagt for en markedsføring som tilsynet mener «utnytter befolkningens frykt for å bli smittet av koronaviruset».

Fristen til å klage vedtaket inn for Markedsrådet er tre uker. Vårt Land har ikke lyktes i å få en kommentar fra Jan Hanvold, som er pastor og styreleder i TV Visjon Norge.

Publisert:
  1. Markedsføring
  2. Webshop
  3. Vårt Land

Mest lest akkurat nå

  1. Mange av kundene er blitt deres venner, men etter 37 år er det slutt

  2. Ny gigant-trafo i Stavanger kan ødelegge denne skogen

  3. I Sandnes produseres det talenter på løpende bånd

  4. Kom hjem til endevendt hus i Stavanger

  5. Arne Viste starter nytt vikarbyrå for papirløse

  6. Mener Berisha er verdt 70 millioner for Viking