Månafossen: Politiet søker ikke tirsdag

Mandag formiddag satt politiet inn helikopter, dykkere og andre mannskaper i letingen etter Sandnes-kvinnen Elzbieta Parsza. Ingen funn ble gjort mandag og tirsdag søkes det ikke etter den savnede.

Elzbieta Parsza har vært savnet fra området ved Månafossen siden lørdag 1. august.
  • Ove Heimsvik
    Journalist
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over ett år gammel

– Vi har ikke gitt opp håpet og kommer til å lete videre til vi finner henne, sa datteren Katarzyna Parza til Aftenbladet torsdag forrige uke.

Samme dag sa stabssjef Håkon Strand i Sør-Vest politidistrikt at søket etter kvinnen vil gjenopptas mandag.

Politiet bekrefter nå at dykkere fra Rogaland brann og redning er på vei til Månafossen. Det samme er et politihelikopter fra Oslo som skal bistå med å søke i terrenget, i tillegg til vanlig letemannskap.

Torsdag hadde ikke stabssjefen noen formening om hvor lenge politiet vil fortsette letingen.

– Vi må få gjort jobben og gjør alt vi kan for å finne kvinnen som er savnet, sa Håkon Strand.

Klokken 20.00 mandag kveld hadde etatene intet nytt å melde om søket.

Søket vil vare til 21.00 mandag kveld, opplyser operasjonsleder ved Sør-Vest politidistrikt, Brit Randulf.

Hun vet ikke om søket vil fortsette tirsdag.

Aftenbladet oppdaterer saken.

Les også

  1. Privat leteaksjon ved Månafossen: Familien søker desperat etter livstegn

  2. For farlig å dykke i elva nå, håper på lavere vannstand

  3. Ektemannen Artur leter på 11. dagen etter sin kone, Elżbieta

Publisert:
  1. Sør-Vest politidistrikt
  2. Rogaland brann og redning
  3. Bistand
  4. Gjesdal

Mest lest akkurat nå

  1. Den draps­siktede fra Kongs­berg bodde i Stav­anger

  2. Reagerer på skilting: Steinar Johansens helgetur til Stavanger ble brått dyrere enn forventet

  3. – Min far foreslo at jeg skulle få tatovert bil­cross­bilen. Han sa det på fleip

  4. Støre åpner for å etablere et eget sokkeldirektorat

  5. Her er Arbeider­partiets nye gruppe­leder i fylkes­tinget

  6. – Elever, lærere og for­eldre opp­lever skolene som for­skjellige