Reklamebyrå sto bak Joner-kampanje for NOAS

Fire timer etter at skuespiller Kristoffer Joner startet en aksjon på Facebook rettet mot innvandringsminister Sylvi Listhaug, hadde NOAS fått inn 1,3 millioner kroner.

Kristoffer Joner med vedlegget han la ut på Facebook mandag.
  • Cornelius Munkvik
    Cornelius Munkvik
    Journalist
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fire år gammel

Tirsdag morgen har NOAS fått inn 2,6 millioner kroner som skal gå til å gi asylsøkere informasjon og bistand, etter at skuespiller og Arbeiderparti-politiker Kristoffer Joner mandag på sin Facebook-side skrev hva han mente om Sylvi Listhaug.

Les også

Listhaug til Joner og folks Facebook-aksjon: Vi lar oss ikke stoppe av hylekoret

Les også

Joners Facebook-innlegg har samlet inn 1,3 millioner kroner

Reklamebyrået Anorak sto bak kampanjen for NOAS, melder NRK tirsdag morgen.

Bak innlegget, bildet og SMS-aksjonen med helt egen kode, står nettopp organisasjonen NOAS (Norsk organisasjon for asylsøkere) – og til kampanjen har de fått hjelp fra reklamebyrået Anorak.

Det fortalte generalsekretær Ann-Magrit Austenå til NRK Kulturnytt:

Les også

24-åring bak Listhaugs Facebook-suksess

Les også

Listhaug: – Hele den tredje verden kan ikke komme til Norge

– Engasjementet fra Kristoffer Joner er ekte, og så har han fått hjelp til det han ikke kan. Han er for eksempel ikke på Facebook fra før.

Hvilken rolle har NOAS spilt i dette, spurte programlederen.

Austenå svarer:

– Vi kontaktet Anorak, som kunne tenke seg å gjøre noe gratis for oss. Og så var det en som er venn med Kristoffer Joner, og de hadde snakket om dette med Listhaug, asylbarn og så videre. Joner hadde et ønske om å melde noe, og om vi kunne tenke oss å være formål for dette.

Slik kommenterer Sylvi Listhaug nyheten om at et reklamebyrå sto bak Joner-kampanjen.
Publisert:
  1. Kristoffer Joner
  2. Sylvi Listhaug
  3. Bistand
  4. Asylbarn

Mest lest akkurat nå

  1. «Glimt av gammel storhet – og masse rør og rot. Men det viktigste denne kvelden var kanskje ikke kvaliteten på Kristian Valens show.»

  2. Bare ett år etter åpningen, er gangveien til Refsnesstranda stengt. Trolig graves den fram til våren

  3. Deilig varme og dyre syklister

  4. Hvem er den mystiske Jan, og hva dukker opp på Kvitsøy nå?

  5. Bråstoppet å pakke hockeybagen da han ble millionær

  6. Kvinne brukte superlim på naboens elbil-lader