SR-Bank oppe igjen etter teknisk trøbbel

Store tekniske problemer har gjort at SR-Bank sine kunder store deler av dagen har vært uten tilgang til verken nett- eller mobilbank. Nå skal problemene være løst.

Publisert: Publisert:

Nett- og mobilbanken til Sparebank1 SR-bank har vært nede store deler av dagen. Ifølge kommunikasjonsdirektør Thor-Christian Haugland skal problemene nå være løst. Foto: Aasland, Jarle

  • Ina Gundersen
    Journalist
  • Joakim Miøen
    Journalist
iconDenne artikkelen er over tre år gammel

Siden klokken 09.45 i morges har kundene i SR-Bank og andre banker opplevd ikke å få tilgang til tjenester via nett eller mobil. Klokken 17.45 melder SR-Bank at alt skal fungere som normalt igjen.

– Det er veldig beklagelig at det har pågått så lenge. Det er selvfølgelig ikke akseptabelt, og vi har full forståelse for misnøyen blant kundene, sier Thor-Christian Haugland, kommunikasjonsdirektør i Sparebank1 SR-Bank.

– Dette skyldes en teknisk feil hos en av våre leverandører. Det har ingenting med hendelsen i helgen å gjøre. Vi skal være oppe tilnærmet 100 prosent av tiden. Vi har holdt dialogen med vår leverandør, og er ikke fornøyd når slike hendelser oppstår.

SR-Bank vet ikke hva som er årsaken til problemene.

Haugland ber folk smøre seg med tålmodighet når det oppstår slike uheldige situasjoner.

– Når kunder har behov for å overføre penger som haster, er det veldig frustrerende at det ikke lar seg gjøre. Da må de eventuelt ringe oss på kundesenteret. Det kan dessverre ta noe lengre tid enn normalt.

Publisert:
  1. Mobilbank
  2. Bank
  3. Hacking
  4. Nettbank