Kraftig økning i Tesla-klager

Forbrukerrådet har så langt i år fått inn 113 klager fra misfornøyde Tesla-eiere, noe som er rundt 30 flere enn i hele fjor. – Leit, sier selskapet.

Diverse Tesla-biler ved utleveringssenteret på Lillestrøm. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
  • NTB
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over to år gammel

Ifølge bladet Motor dreier det seg om klager der Forbrukerrådet må forsøke å mekle mellom kunden og Tesla Norge.

– Teslas utfordringer skyldes for en stor del barnesykdommer. Dessuten opplever en del kunder at det er vanskelig å få tak i Tesla når de får problemer med bilen sin. Det er med på å drive opp klageviljen, sier jurist og seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.

Tesla Norge betegner det som leit at det er en økning i antall klagesaker.

– Vi har erkjent og beklaget forsinkelser og andre problemer som oppsto i forbindelse med den mest hektiske leveringsperioden i mars. Det overrasker oss ikke om dette dessverre også førte med seg en økning i antall klager, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland.

Publisert:
  1. Tesla
  2. Bil
  3. Forbrukerrådet

Mest lest akkurat nå

  1. På papiret var alt i orden. Bak hyttefasaden skjulte det seg underbetaling, falske timelister og livsfarlige arbeidsforhold

  2. Slåsskamp inne i togvogn

  3. Smittevernoverlege: – Kan bli en fin vår og sommer, men ny bølge til høsten

  4. Staten kan ikke betale for alt

  5. Borgli testet banesykling: - Hjelmen knuste momentant

  6. Omsider får denne mannen en gate oppkalt etter seg