Grillvekst i norske butikker

Stengte grenser og norgesferie fører til vekst i salg av grillmat. Butikkjedene Coop, Rema 1000, Meny og Kiwi melder alle om økt salg av grillvarer.

Publisert: Publisert:

Foto: Audun Braastad / NTB scanpix

  • NTB
iconDenne artikkelen er 11 dager gammel

Informasjonen i artikkelen kan være utdatert. Gå til vårt direktestudio for siste nytt om korona-utbruddet.

-> Gå til direktestudio

Markedskoordinator Nina Gjerdrum i Meny sier til Nationen at de ser en god økning salg av sine sommervarer, men at det er vanskelig å sammenligne med fjoråret på grunn av koronasituasjonen.

– Færre har spist på restaurant, grensehandelen har vært stengt og flere har feriert hjemme i Norge i år, påpeker Gjerdrum.

Kiwi har en økning i salget av sitt grillsortiment på 40 prosent. Meny har solgt 46,8 prosent mer ferske burgere og 24,4 prosent mer pølser, mens Coop selger nesten 50 prosent mer grillprodukter i år enn i fjor. Også Rema 1000 melder om samme trend.

– Det er ingen tvil om at norgesferier, stengte grenser og andre korona-relaterte årsaker forklarer mye av veksten, sier PR- og kommunikasjonssjef Calle Hägg i Rema 1000.

Publisert:

Korona-viruset

  1. Nasjonale tall: Halvparten av covid-19-pasienter sliter med pusten

  2. Politiet i Oslo fortviler over ungdom som ikke vil holde avstand: Ber kommunen rydde opp i festingen

  3. Milliardtap for Norwegian-aksjonærene

  4. Farsund-ordfører ber innbyggerne unngå Oslo-tur

  5. Nordmenn på reise fikk karantene-sms

  6. Utradisjonelle munnbind i vinden: – Viktig at de ser bra ut

  1. Korona-viruset
  2. Koronaviruset
  3. Handel