Grillvekst i norske butikker

Stengte grenser og norgesferie fører til vekst i salg av grillmat. Butikkjedene Coop, Rema 1000, Meny og Kiwi melder alle om økt salg av grillvarer.

Publisert: Publisert:

Foto: Audun Braastad / NTB scanpix

  • NTB
iconDenne artikkelen er 82 dager gammel

Informasjonen i artikkelen kan være utdatert. Gå til vårt direktestudio for siste nytt om korona-utbruddet.

-> Gå til direktestudio

Markedskoordinator Nina Gjerdrum i Meny sier til Nationen at de ser en god økning salg av sine sommervarer, men at det er vanskelig å sammenligne med fjoråret på grunn av koronasituasjonen.

– Færre har spist på restaurant, grensehandelen har vært stengt og flere har feriert hjemme i Norge i år, påpeker Gjerdrum.

Kiwi har en økning i salget av sitt grillsortiment på 40 prosent. Meny har solgt 46,8 prosent mer ferske burgere og 24,4 prosent mer pølser, mens Coop selger nesten 50 prosent mer grillprodukter i år enn i fjor. Også Rema 1000 melder om samme trend.

– Det er ingen tvil om at norgesferier, stengte grenser og andre korona-relaterte årsaker forklarer mye av veksten, sier PR- og kommunikasjonssjef Calle Hägg i Rema 1000.

Publisert:

Korona-viruset

  1. Pasienter med mistanke om smitte kan bli liggende i korridor

  2. Melby vil ha endringer i fra­værs­reglene på videre­gående skole ut skole­året

  3. Åpent for søknader i tredje krisepakke til idretten

  4. Ny smittebølge møtes av målrettede tiltak istedenfor massenedstenginger

  5. Når pandemien er over…

  6. WHO-studie: Remdesivir er ineffektivt i behandling av covid-19

  1. Korona-viruset
  2. Koronaviruset
  3. Handel